wtorek, 3 lutego 2009

Narzekanie – czyli jak stracić cenny czas

Narzekanie..
Kto jak kto, ale my Polacy potrafimy narzekać jak żaden inny naród. Odkąd pamiętam, w moim otoczeniu były osoby, które wiecznie na coś narzekały. A to za mało zarabiam, a to jestem chory, a to zła polityka rządu..
Nie wiem czy zauważyłeś, drogi czytelniku, że zazwyczaj narzeka się na wszystkich dookoła, tylko nie na siebie. Jeżeli za mało zarabiam to wina mojego szefa, na pewno nie moja! Ja jestem idealny, nie mam wad. – ileż ludzi tkwi w takim przekonaniu..
Nie wiem czy zauważyłeś drogi czytelniku, że narzekanie to zwykła strata czasu. Powiedz mi, co osiągniesz narzekając, poza tym że Ci ulży, bo się wygadasz? Jeżeli taki masz w tym cel, to OK., rozumiem, ale uwierz mi, że są lepsze sposoby rozluźnienia się.
Od jakiegoś już czasu, kiedy ktoś, z kim rozmawiam zaczyna narzekać, po prostu go nie słucham. Ta choroba jest zaraźliwa i zazwyczaj kiedy ktoś narzeka automatycznie mam gorszy humor. Jeśli chcesz osiągnąć w życiu sukces, musisz umieć dobrać sobie ludzi, bowiem będzie wielu, którzy zrobią wszystko, żeby Cię zniechęcić. Znasz takich „ekspertów”, którzy zawsze dużo mówią a nic nie robią? Z pewnością. Kiedy przedstawiasz takiemu fachowcowi swój biznes plan, bądź projekt, z jego ust od razu słychać słowa krytyki. „Nie uda Ci się” „Nie masz szans” „Odpuść sobie, na pewno ktoś inny już na to wpadł”...
Strasznie mnie tacy ludzie denerwują, a Ciebie? Całe życie wszystko wiedzą najlepiej, chociaż nigdy nie spróbowali. To tak jak byś chciał się poradzić kogoś w sprawie samochodu, kto na tym się kompletnie nie zna. Usłyszał byś tylko to, że zawsze przepłacisz i każdy chce Cię oszukać. No tak oczywiście.. osoba niekompetentna wie najlepiej.
Jeśli chcesz się nauczyć jak prowadzić samochód, udajesz się do dobrego instruktora nauki jazdy, a nie do kogoś, kogo kwalifikacje mogą budzić zastrzeżenie, prawda? Nie twierdzę, że źle jest się kogoś radzić, ale trzeba umiejętnie dobierać doradców. Ważne jest, żeby wybierać osoby posiadające fachową wiedzę z danej dziedziny, których argumenty będą przekonujące.
Smutna prawda jest taka, że ten kto wiecznie narzeka, nic nie osiągnie w życiu.. Dla niego, zawsze będzie nie odpowiedni czas, zły cykl gospodarczy czy zła temperatura. Zawsze znajdzie się wymówka.

„Ten kto chce, szuka sposobu, ten kto nie chce szuka powodu”

dodajdo.com

Brak komentarzy: