niedziela, 11 maja 2008

O afirmacjach słów kilka

Afirmacja jest bardzo powszechną techniką motywacyjną i wbrew pozorom dobrze stosowana jest niewiarygodnie skuteczna. Dlaczego? Ponieważ jest łatwa w użyciu i działa na naszą podświadomość.

Co to jest afirmacja?
- Jest to zdanie z pozytywnym przekazem, które ma za zadanie wyprzeć z podświadomości stare, negatywne myśli.

Zapewne używałeś afirmacji nieświadomie, tyle że na swoją niekorzyść. Przypomnij sobie kiedy mówiłeś "Ja nie dam rady" "To jest za ciężkie" bądź jakiekolwiek inne zdanie z negatywnym przesłaniem. Wyobraź sobie, że te oto zdanie wędruje do podświadomości i wydaje jej rozkaz. Jeżeli mówisz że nie dasz rady, to Twoja podświadoma część umysłu zrobi wszystko żebyś nie dał rady tego zrobić. W taki oto sposób zamykasz drogę prowadzącą do sukcesu.

Jak używać afirmacji ?
-Poprzez powtarzanie zdania twierdzącego w myśli, bądź poprzez napisanie jej na kartce i umieszczenie w widocznym miejscu. Powtarzaj kilka razy w ciągu dnia, a zobaczysz efekty po 21 dniach.


Dlaczego po 21 dniach?
-Tyle potrzeba czasu, aby wyplewić złe nastawienie podświadomości i zasiać nowe, pozytywne.

Ważne: Używaj afirmacji w czasie teraźniejszym nie przyszłym!

Przykłady afirmacji

Ja,imię, Jestem bogaty
Ja,imię, kocham i szanuję siebie
Ja,imię, jestem wartościową osobą i zasługuję na wszystko co najlepsze
Ja,imię, wierzę w siebie i osiągam swoje cele
Ja,imię, jestem otwarty na miłość, radość, szczęście, bogactwo
z każdym dniem coraz pełniej uświadamiam sobie swoje zdrowie
Ja,imię, zasługuję na miłość
Ja,imię, jestem wolny od papierosów.

Afirmacje możesz wymyślać samemu, jednak pamiętaj aby nie stosować słowa "nie"

Dlaczego nie powinno się stosować słowa nie?
-Podświadomość nie rozumie słowa "nie". Jeżeli powiesz sobie "Nie będę palił" to efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Podświadomość odbierze wiadomość "Będę palił". Uważaj na to!


Czy to naprawdę działa?
-Afirmacje zostały sprawdzone przez wielu ludzi i okazały się skuteczne. Są opisywane w wielu książkach i omawiane na warsztatach, co jest potwierdzeniem na to że działają. Zresztą... przekonaj sie sam :)

Afirmacja jest często nazywana "wmawianiem sobie nieprawdy", jednak jest to błędne określenie. Moc naszego umysłu jest tak ogromna, iż nie ma dla niego rzeczy niemożliwych. Wszystko co możesz sobie wyobrazić, możesz również osiągnąć!
Więcej o "mocy naszego umysłu" już niebawem na moim blogu.

Praktyczne zastosowanie:

Wymyśl lub wybierz sobie afirmację i powtarzają ją przez 21 dni kilka razy dziennie. Nie słuchaj podświadomości kiedy będzie mówiła "To abstrakcja" "Nie dasz rady". Podświadomość jest zależna od Ciebie.
Ty kieruj nią, nie ona Tobą!

dodajdo.com

Brak komentarzy: